اهمیت بازاریابی محتوایی در تبلیغات
راهنمایی برای قدم های موفقیت
بازاریابی محتوا یک استراتژی بازاریابی است که برای هدف قرار دادن مخاطب از طریق مقالات، ویدیوها، پادکست ها و سایر محتواهای مرتبط استفاده می شود. این رویکرد آگاهی از برند را ایجاد می کند و تضمین می کند که هنگام خرید آنچه می فروشید، کسب و کار شما به خاطر سپرده می شود.
یک استراتژی بازاریابی محتوا، برند شما را به عنوان یک رهبر فکری تثبیت می کند و در عین حال اعتماد مخاطبان را از طریق ایجاد و توزیع محتوای مرتبط تقویت می کند.
بازاریابی محتوا تاکتیکی است که مشتریان را جذب می کند و وفاداری ایجاد می کند و از حفظ موثر مشتری اطمینان می دهد .
بازاریابی محتوا چیست؟
بازاریابی محتوا توسعه و توزیع محتوای مفید و مرتبط – وبلاگها، خبرنامهها، مقالات سفید، پستهای رسانههای اجتماعی، ایمیلها، ویدئوها و موارد مشابه – برای مشتریان فعلی و بالقوه است. اگر درست انجام شود، این محتوا صلاحیت را منتقل می کند و به وضوح نشان می دهد که یک شرکت برای افرادی که به آنها می فروشد ارزش قائل است.
با استفاده موثر از بازاریابی محتوا، می توانید روابطی را با مشتریان بالقوه و موجود خود ایجاد و حفظ کنید. اگر مخاطبان شما به شرکت شما به عنوان شریکی که به موفقیت آنها علاقه مند است و منبعی ارزشمند برای مشاوره و راهنمایی نگاه می کنند، زمانی که می خواهند خریدی انجام دهند، شما را انتخاب خواهند کرد.
چرا بازاریابی محتوا مهم است؟
بازاریابی محتوا یک تاکتیک اثبات شده است که ثابت شده است. همچنین یک مزیت رقابتی ارائه می دهد. این داده ها این را تایید می کند:
کسب و کارهای دارای وبلاگ ۶۷ درصد بیشتر از سایر مشاغل سرنخ دریافت می کنند.
در میان بازاریابهای تجارت به کسبوکار (B2B) ، ۶۷ درصد میگویند بازاریابی محتوای B2B باعث افزایش تعامل و تعداد سرنخهای تولید شده میشود .
۸۸ درصد از مردم می گویند ویدیوهای مارک دار آنها را متقاعد می کند که یک محصول یا خدمات را بخرند.
شرکت ها به طرق مختلف از بازاریابی محتوا سود می برند. هنگامی که یک استراتژی محتوای موثر به درستی اجرا شود، می تواند:افزایش دید آنلاین استراتژی محتوا به شما کمک می کند تا مشتریان و بازدیدکنندگان وب سایت بیشتری را جذب کنید، به خصوص زمانی که مردم به دنبال راه حل هایی برای مشکلات خود هستند. با ارائه محتوای آموزشی و آموزنده مرتبط با یکی از زمینه های مورد علاقه آنها، می توانید دید آنلاین خود را از طریق وب سایت یا حساب های رسانه های اجتماعی خود افزایش دهید.
سرنخ های بیشتری تولید کنید .
وقتی از بازاریابی محتوا برای هدایت ترافیک استفاده می شود، می توانید سرنخ های خود را افزایش دهید. شما می توانید از طریق محتوای آموزشی اعتماد ایجاد کنید تا مشتریان شما احساس راحتی در خرید کنند. همچنین می توانید سرنخ های بیشتری ایجاد کنید و با مشتریان جدید بالقوه ارتباط برقرار کنید.
وفاداری مشتری را تقویت کنید . وفاداری مشتری در بازاریابی و تجارت بسیار مهم است زیرا هرچه مشتریان شما وفادارتر باشند، خرید بیشتری از شما انجام خواهند داد. محتوای آموزنده به مصرف کنندگان کمک می کند تا به برند شما اعتماد کنند و شما را به عنوان یک رهبر فکری ببینند.
اقتدار را بهبود بخشید . توسعه محتوا برای بهبود قدرت و تثبیت خود به عنوان یک رهبر فکری در صنعت شما ایده آل است. محتوا نه تنها اعتماد ایجاد می کند، بلکه برند شما را به عنوان قابل اعتمادترین در یک حوزه موضوعی خاص قرار می دهد.
بازاریابی محتوا اینگونه عمل می کند
کسبوکار شما میتواند از بازاریابی محتوا برای جذب سرنخها، ارائه نقطه فروش برای محصول یا خدمات شما هنگامی که شخصی در حال تحقیق درباره خرید است و برای بستن فروش استفاده کند.
برای استفاده موثر از آن، باید محتوای مناسب را در هر مرحله از چرخه فروش ارائه دهید: از آگاهی از برند گرفته تا توجه به خرید. اگر این موضوع پیچیده به نظر می رسد نگران نباشید: این روش نزدیک شدن به محتوا روند را ساده می کند.
در اینجا نحوه استفاده شرکت ها از بازاریابی محتوا در هر مرحله از چرخه فروش برای حفظ مشتریان و فروش محصولاتشان آمده است.
مرحله افزایش آگاهی از برند
در مرحله اول فرآیند فروش، محتوای شما باید بر مهمترین دغدغه های مخاطب هدف تمرکز کند. نوشتن در مورد مشکلات، چالش ها و سؤالات آنها به شما بهترین شانس را برای درگیر کردن آنها می دهد. محتوا در مرحله آگاهی از برند باید آموزشی باشد، مانند مشاوره. فروش را برای مراحل بررسی و بسته شدن ذخیره کنید.
بهترین محتوا برای این مرحله مقالات، پستهای وبلاگ، کتابهای الکترونیکی، ویدئوها و خبرنامهها هستند.
مثال ها:
یک رستوران یک پست وبلاگی درباره نحوه برنامه ریزی یک منو برای یک مهمانی شرکت می نویسد.
یک مجری تور دوچرخهسواری ویدیوی کوتاهی با موضوع «سه راه برای انتخاب تور دوچرخهسواری مناسب» ایجاد میکند.
یک شرکت معماری یک کتاب الکترونیکی به نام «سوالاتی که باید قبل از استخدام معمار بپرسید» ایجاد می کند.
مرحله بررسی
در مرحله بررسی، محتوا باید ترکیبی از اطلاعات مفید و بازاریابی باشد. شما باید به خواننده آموزش دهید که به چه ویژگی ها یا عملکردهایی توجه کند و چگونه ویژگی های مختلف نیازهای آنها را برآورده می کند. البته، محتوای شما باید بر اساس آنچه شرکت شما ارائه می دهد باشد.
بهترین محتوا برای این مرحله مطالعات موردی، راهنماهای نحوه انجام، ویدیوهای نحوه انجام ، و چک لیست ها یا کاربرگ ها هستند.
مثال ها:
یک شرکت سیستم تلفن مبتنی بر ابر چک لیستی به نام “هشت راه برای بهبود خدمات مشتری تلفنی” ایجاد می کند که ویژگی ها و عملکردهای ارائه خدمات عالی به مشتریان را مشخص می کند .
یک شرکت محوطه سازی مطالعات موردی در مورد “بزرگترین اشتباهاتی که اکثر مردم هنگام استخدام یک طراح منظر مرتکب می شوند” ایجاد می کند.
یک شرکت پذیرایی، مطالعات موردی رویدادهای موفق را با تمرکز بر مزایایی که ارائه میدهند، ارائه میکند، مانند “چگونه در رویداد بعدی خود حساسیت غذایی را در نظر بگیرید” یا “چگونه اطمینان حاصل کنیم که شرکت پذیرایی که استخدام میکنید “روشهای پایدار را اعمال میکند.”
فاز نهایی
بازاریابی محتوا زمانی نقش مهمی ایفا می کند که مشتری بالقوه به خرید نزدیک می شود. این مرحله به شما این امکان را می دهد که بر فروش تمرکز کنید، مشروط بر اینکه همچنان نشان دهید که چرا بهترین انتخاب هستید نه اینکه فقط محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید.
پیام اصلی شما در اینجا باید تخصص، دانش و مزایای متمایز کننده آنچه می فروشید باشد.
بهترین محتوا برای این مرحله: مطالعات موردی، محتوای تولید شده توسط کاربر، راهنمای خریدار، ویدیوهای محصول، گزارش های تحقیقاتی
مثال ها:
یک شرکت مشاوره یک گزارش تحقیقاتی تهیه میکند که نشان میدهد شرکتهایی که بر برنامهریزی استراتژیک، ارزیابیهای بیرونی و سایر خدمات متکی هستند (بسته به خدماتی که ارائه میدهند) رشد بیشتری را تجربه میکنند.
یک آژانس طراحی ویدیوهای کوتاهی ایجاد می کند که تنوع کار آنها را در صنایع مختلف نشان می دهد تا تخصص گسترده خود را نشان دهد.
یک مطب ارتودنسی از بیماران دعوت می کند تا در مورد تجهیزات پیشرفته و خدمات درجه یک خود توضیحاتی بنویسند.
شروع کار با بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا می تواند به شما این تصور را بدهد که شما را تحت تأثیر قرار می دهد. اما شما می توانید از آن جلوگیری کنید. یک کمپین موفق باید قابل مدیریت و امکان پذیر باشد. برای شروع مراحل زیر را انجام دهید:
گروه هدف خود را مشخص کنید
برای ایجاد محتوا برای خوانندگان خاص، باید ایده روشنی از اولویت ها، چالش ها و ترجیحات آنها داشته باشید. هنگامی که توضیحات دقیقی از بخش های مختلف خود داشتید، یک یا دو بخش را برای نوشتن محتوا انتخاب کنید. در غیر این صورت، قبل از شروع باید پروفایلی از مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه خود ایجاد کنید.
فرمت های صحیح را تعیین کنید
قالب مناسب بستگی به این دارد که برای کدام مرحله از چرخه فروش محتوا تولید می کنید. ملاحظات مهم دیگر این است که کدام فرمت ها به بهترین شکل به شما در ارائه ارزش هایتان کمک می کنند. برخی یک ویدیو را انتخاب می کنند، برخی دیگر یک چک لیست.
مخاطب هدف محتوای شما را بر اساس کیفیت آن قضاوت می کند. منبع داخلی یا خارجی مناسب برای ایجاد این اثر را شناسایی کنید. صرف نظر از اینکه چه کسی آن را ایجاد می کند، باید یک مصحح حرفه ای استخدام کنید تا همه چیز را قبل از انتشار بررسی کند.
نوع توزیع را تعیین کنید
آیا محتوا را در وب سایت خود پست می کنید، آن را ایمیل می کنید یا برای یک رویداد چاپ می کنید؟ ابتدا از خود بپرسید که مخاطبان هدف شما احتمالاً کجا هستند و قالبهایی را انتخاب کنید که منطقی هستند. به عنوان مثال، ارسال مقاله از طریق ایمیل منطقی است. با این حال، یک چک لیست یا کاربرگ را می توان در رسانه های اجتماعی ارسال کرد و راهنمای خریدار را می توان پس از یک مکالمه ارسال کرد.
یک برنامه زمانی قابل اجرا انتخاب کنید
هنگامی که مخاطبان خود و قالب های هر مرحله از چرخه فروش را شناختید، یک برنامه کوتاه مدت (۳ تا ۶ ماه) ایجاد کنید. اغلب شما یک برنامه بازاریابی محتوا ایجاد می کنید که بسیار بلندپروازانه است. با این حال، طرحی که ایجاد می کنید باید حاوی عناصری باشد که بتوانید به طور واقع بینانه بر اساس بودجه و منابع خود اجرا کنید. مدت زمانی که برای ایجاد هر قطعه از محتوا طول می کشد را پیگیری کنید تا بتوانید آن زمان را در برنامه خود قرار دهید.
بهترین شیوه ها را دنبال کنید
محتوای متقاعد کننده از زبان روشنی استفاده می کند و از اصطلاحاتی که فقط شما و همکارانتان می فهمید اجتناب می کند. همچنین باید حاوی نکات دقیقی برای اجرا باشد. محتوای کوتاه، مرتبط و کاربردی بهترین است.
بازاریابی محتوا و سئو
بازاریابی محتوا یافتن کسب و کار شما را برای مشتریان بالقوه آسان تر می کند. با این حال، می توانید با بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) به فعالیت های خود تأکید بیشتری کنید .
در زیر برخی از بهترین شیوه های مهم آورده شده است:
کلمات کلیدی اساس پروژه های سئو شما هستند. این کلمات و عبارات مهم، عباراتی هستند که مشتری بالقوه هنگام جستجوی یک شرکت، محصول یا خدمات در موتور جستجو وارد می کند.
اگر کلمات کلیدی مناسبی را در محتوای خود بگنجانید، ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد . بهترین کلمات کلیدی عبارتند از:
زبان واضح: زبانی که مخاطب شما برای توصیف مشکلات و نیازهای خود استفاده می کند
مرتبط: کلمات کلیدی که با مهارت ها، محصولات و خدماتی که ارائه می کنید مطابقت دارند
خاص: ترکیبی از تمرکز شما، تخصص صنعت شما، مشکلات مشتریان شما و سایر جزئیات مرتبط
سئو تکامل یافته است به طوری که موفقیت جستجو تا حدی به این بستگی دارد که محتوای شما چقدر به وعده خود عمل می کند. موتورهای جستجو محتوای منتشر شده را بررسی میکنند، ارتباط آن را ارزیابی میکنند و تعیین میکنند که آیا آن چیزی را که عنوان وعده میدهد ارائه میدهد یا خیر.
به دلیل اهمیتی که موتورهای جستجو برای متن قائل هستند، استفاده از کلمات کلیدی در محتوای شما مهم است. از دستورالعمل های زیر استفاده کنید:
روی یک یا دو کلمه کلیدی تمرکز کنید. از پر کردن کلمات کلیدی، یعنی استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی خودداری کنید. در عوض، با تمرکز بر چند عبارت کلیدی، در مورد آنچه برای مشتریان بالقوه شما مهم است، بنویسید.
از کلمات کلیدی در عنوان استفاده کنید. به طور واضح و واضح بیان کنید که مقاله در مورد چه چیزی است.
از کلمات کلیدی به طور مداوم استفاده کنید. راهی پیدا کنید تا کلمات کلیدی خود را به طور طبیعی در محتوای خود بگنجانید.
در موضوع بمانید محتوای باکیفیت که شامل توصیههای مرتبط با عنوان است، بهترین کار را دارد.
رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا
هنگامی که محتوا دارید، وقت آن است که در مورد آن صحبت کنید. رسانه های اجتماعی – فیس بوک ، لینکدین ، یوتیوب ، توییتر ، اینستاگرام و دیگران – یک راه اثبات شده و آسان برای تبلیغ محتوای شما است. شما یک پست می نویسید و آن را به محتوای خود پیوند می دهید: شما قبلاً مردم را درگیر کرده اید.
شما می توانید این کار را در ۳ مرحله انجام دهید:
روی کانال های با پتانسیل بالا تمرکز کنید. بهترین رسانه اجتماعی برای شما رسانهای است که مخاطبان هدف شما از آن استفاده میکنند. کانال های بزرگ و پرطرفدار و همچنین کانال های کوچکتر مربوط به صنعت را در نظر بگیرید که احتمالاً شما را با افراد بالقوه مناسب مرتبط می کند. از مخاطبان خود بپرسید که کدام کانال ها را ترجیح می دهند و یک لیست قابل مدیریت بر اساس ترجیحات آنها ایجاد کنید.
متن خود را متناسب با کانال طراحی کنید. هر کانال رسانههای اجتماعی ترکیب خاصی از حرفهای بودن و سرگرمی، سبک بیان خاص خود و سایر جزئیات ویژهای دارد که مشخصه آن است. قبل از اینکه در کانالی پست کنید، باید مدتی را صرف بررسی پست ها کنید تا با این جزئیات آشنا شوید. سپس مواردی را در پست های خود بگنجانید که مشخصه شرکت شما هستند.
روش خود را آزمایش کنید و تغییر دهید. برای تبلیغ موفقیت آمیز کسب و کار خود در رسانه های اجتماعی ، باید چیزهای جدیدی را امتحان کنید و از شکست ها درس بگیرید. واکنش ها را در کانال های مختلف از نظر کمیت و کیفیت بررسی کنید. تعداد کمتر تعاملات اما با پتانسیل بالا می تواند به این معنی باشد که یک کانال برای شما مناسب است، برخلاف کلیک های زیاد که هرگز به مخاطب تبدیل نمی شوند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه حاشیه گرافیک چگونه میتواند در استراتژی رسانههای اجتماعی به شما کمک کند و چگونه میتوانید یک تقویم مؤثر رسانههای اجتماعی راهاندازی کنید، بررسی کنید که چگونه ابزارهای رایگان مدیریت رسانههای اجتماعی ما با دیگران مقایسه میشوند .
از محتوا برای کسب و کار خود استفاده کنید
تخصص و نقطه فروش منحصر به فرد خود را با ایجاد محتوای جذاب و ترویج کننده فروش به نمایش بگذارید. با برنامه ریزی منظم و بازاریابی محتوا، می توانید به افراد مناسب دسترسی پیدا کنید و به برند خود وفاداری کنید .
با حاشیه گرافیک، می توانید استراتژی بازاریابی آنلاین خود را با ایجاد محتوای بهینه برای رسانه های اجتماعی، وب سایت و بازاریابی ایمیلی خود پیش ببرید . از ابزارهای ما برای محتوای مرتبط با نام تجاری، از جمله صفحات فرود و تبلیغات پولی، استفاده کنید که مشتریان شما را از پیشنهاد شما و شرکت شما مطلع می کند. با راهنمای سبک برند خود ، می توانید هویت برند بسازید و شخصیت قابل توجه شرکت خود را به مشتریان خود نشان دهید.