۸ نوع تبلیغات بنری و نحوه استفاده از آنها
در فضای آنلاین پر جنب و جوش و سریع امروزی، تبلیغات بنری نقش مهمی در جلب توجه مخاطبان هدف شما و افزایش آگاهی برند ایفا می کند. در حالی که این تبلیغات نمایشی برای مدتی وجود داشته اند، همچنان به عنوان بیلبوردهای دیجیتالی چشم نواز برای بازدیدکنندگان صفحه وب عمل می کنند و به بازاریابان اجازه می دهند پیام های هدفمند را در سراسر پلتفرم های استراتژیک ارائه دهند.
اما، با انواع مختلف تبلیغات بنری – که هر کدام دارای کاربردها، ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد هستند – درک گزینه های شما و استفاده موثر از آنها می تواند دشوار باشد. برای کمک به موفقیت کمپین نمایش بعدی خود، بیایید نکات و نکات تبلیغات بنری را از انواع مختلف تا بهترین شیوه ها بررسی کنیم.
تبلیغات بنری چیست؟
قبل از اینکه به هر قالب متمایز بپردازیم، مهم است که اصول اولیه را درک کنیم. تبلیغات بنری وب نوعی از تبلیغات نمایشی مستطیلی است که تصاویر جذاب را با یک فراخوان کوتاه برای اقدام (CTA) ترکیب می کند . این بنرها که معمولاً در مکان های بسیار قابل مشاهده در وب سایت های محبوب قرار می گیرند، با هدف ایجاد علاقه، کلیک کردن، سرنخ ها و خریدها هستند.
با توجه به محدودیتهای قرار دادن تبلیغات و اندازه بنر، رایجترین نمایشگرها از تصاویر افقی در بالا یا پایین صفحه (یک بنر تابلوی امتیازات) یا تصاویر عمودی در سمت چپ یا راست (تبلیغات آسمانخراش) استفاده میکنند.
تبلیغات بنری چگونه کار می کند
در تبلیغات بنری، سه طرف اصلی در بازی وجود دارد: میزبان، شبکه تبلیغات نمایشی و شما، تبلیغکننده. به عنوان مثال، اگر از Google Ads (گوگل ادوردز سابق) به عنوان یک شبکه نمایش استفاده می کنید، آنها به عنوان واسطه کار می کنند و شما را به میزبان های خاصی متصل می کنند و از معیارهای بازاریابی برای تعیین مکان و نحوه نمایش تبلیغات خود استفاده می کنند.
البته، به این سادگی نیست که زیبا بخواهی. هم شبکه تبلیغات نمایشی و هم سایت میزبان برای توزیع تبلیغات هزینه دریافت می کنند. با Google Ads، این به شکل یک حراج بلادرنگ است که در آن مناقصه برنامهریزی شده برای فضای تبلیغاتی در طول زمانی که طول میکشد تا تبلیغات نمایشی بارگذاری شود، پرداخت میشود.
شبکه های نمایش اغلب از یکی از سه روش برای محاسبه پرداخت برای سایت های میزبان استفاده می کنند:
پرداخت به ازای هر کلیک: تبلیغ کننده به ازای هر کلیک روی بنر وب (به حداکثر رساندن کلیک) هزینه پرداخت می کند.
پرداخت به ازای نمایش: تبلیغکننده برای تعداد کاربرانی که بنر را میبینند، نرخی میپردازد (که به عنوان پیشنهاد CPM نیز شناخته میشود).
پرداخت به ازای هر خرید: تبلیغکننده هر بار که کاربر روی بنر کلیک میکند و اقدامی را انجام میدهد، مانند پر کردن فرم یا خرید (به حداکثر رساندن تبدیلها یا CPA هدف) پرداخت میکند.در نهایت، رویکرد پرداختی که انتخاب میکنید به عوامل مختلفی از جمله بودجه و اهداف کمپین تبلیغاتی بنری شما بستگی دارد.
8 نوع مختلف از تبلیغات بنری
اکنون که مفهوم تبلیغات بنری را فهمیدیم، اجازه دهید به سؤال بعدی خود برویم: انواع مختلف بنرها چیست؟
تبلیغات بنری را می توان به ۸ دسته طبقه بندی کرد:
اجرای آگهی بنر سایت
تبلیغات بنری پاپ آپ
تبلیغ قابل افزایش
تبلیغات بنر لایت باکس
تبلیغات بنری ثابت
تبلیغات بنری متحرک
تبلیغات بنر ویدیویی
بنر تبلیغاتی اینفوگرافیک
بیایید نگاهی به انواع مختلف بنرها و نحوه استفاده موثر از آنها بیندازیم:
۱. اجرای آگهی بنر سایت
برای شروع، به طور کلی میتوانید تبلیغات بنری را به دو دسته تقسیم کنید: اجرای سایت (ROS) و نمایشگرهای پاپ آپ. تبلیغات ROS در بالا، پایین یا در حاشیه یک صفحه وب ظاهر میشوند، و مانند پنجرههای بازشو، در قالبهای بسیار متنوعی از تصاویر ثابت گرفته تا گرافیک متحرک ارائه میشوند. با این حال، تبلیغکنندگان اغلب کنترل کمتری بر جایی که میزبان بنرهای ROS خود را نمایش میدهد، دارند. در حالی که این امر قرار دادن تبلیغات را ارزان تر می کند، همچنین می تواند کمپین را کمتر هدفمند کند.
2. تبلیغات بنری پاپ آپ
برخلاف تبلیغات ROS که میتوانند در پسزمینه پنهان شوند، بنرهای پاپآپ خود را در جلو و مرکز وبسایت میزبان قرار میدهند.
۴ نوع اصلی وجود دارد که هنگام نمایش تبلیغ حاکم است:
بنرهای مبتنی بر زمان پس از مدت زمان مشخصی در صفحه وب ظاهر می شوند.
زمانی که کاربر به نقطه خاصی از صفحه پیمایش می کند، تبلیغاتی که توسط اسکرول راه اندازی می شوند ظاهر می شوند.
بنرهای فعال شده با کلیک زمانی نمایش داده می شوند که کاربر روی دکمه یا ناحیه خاصی کلیک می کند.
پنجرههای بازشو با هدف خروج، کاربر را قبل از بستن صفحه با یک پیام نهایی میگیرند.
در حالی که ویژگی پاپ آپ یک راه عالی برای جلب توجه مخاطب هدف شما است، اما همچنین می تواند برای کاربرانی که اگر بنر به طور موثر انگیزه ای برای یک اقدام ایجاد نکند وسوسه شوند بلافاصله کلیک کنند، آزاردهنده باشد.
۳. تبلیغ قابل گسترش
بنرهای قابل گسترش، تبلیغات رسانه ای غنی تعاملی هستند که می توانند در ROS یا نمایشگر پاپ آپ باشند. در هر صورت، کاربران اقدامی را آغاز می کنند که یک تبلیغ کوچکتر را به اندازه نمایش بزرگتر در سایت فعلی گسترش می دهد. به عنوان مثال، بازاریابان می توانند یک بنر قابل ارتقا را پیکربندی کنند تا پس از رسیدن کاربر به یک منطقه خاص در صفحه وب، اندازه آن افزایش یابد. اما، مانند پنجرههای بازشو، اگر تبلیغکنندگان زیرک نباشند، این تبلیغات میتوانند تجربهای مخرب ایجاد کنند. از سوی دیگر، گسترش یک بنر برای ارائه اطلاعات بیشتر به مشتریان بالقوه می تواند راهی عالی برای کاهش نویز باشد.
۴. تبلیغات بنر لایت باکس
بنر تبلیغاتی لایت باکس نوعی از تبلیغات نمایشی گوگل است که کاربران را ملزم به تعامل با آن می کند. با این حال، برخلاف تبلیغات بنری در حال گسترش، نمایشهای لایت باکس میتوانند محتوای تمام صفحه را ایجاد کنند که از متن، گرافیک، ویدیو و صدا برای به حداکثر رساندن تعامل استفاده میکند. برای جلوگیری از فعال کردن ناخواسته تبلیغات لایت باکس تمام صفحه توسط کاربران، بازاریابان اغلب این نمایشگرها را طوری پیکربندی میکنند که فقط زمانی که کاربر برای مدت زمان معینی (معمولاً چند ثانیه) روی یک منطقه مشخص شده است، شروع به کار کند.
۵. آگهی بنری ثابت
با حرکت به تفاوتهای زیباییشناختی بین بنرها، یک تبلیغ ثابت، بیهودهترین نسخه تبلیغات نمایشی است. این بنرهای استاندارد از یک تصویر منفرد با کمی متن کوتاه تشکیل شده است. اگرچه معمولاً استفاده می شود، بنرهای ایستا می توانند به راحتی در پس زمینه یک صفحه وب بدون CTA بصری جذاب یا قانع کننده ترکیب شوند.
۶. تبلیغات بنری متحرک
بسیاری از تبلیغکنندگان برای جلب توجه کاربران، حرکات را در تبلیغات بنری خود قرار میدهند. تبلیغات نمایشی متحرک از متن، گیف، ویدئو و حتی صدا برای جلب توجه مخاطب استفاده می کنند. بیشتر از آن، موشن گرافیک می تواند به توضیح فرآیندهای پیچیده، محصولات یا خدمات به روشی مختصر و قابل مصرف کمک کند، تعامل را افزایش داده و به مخاطبان شما آموزش دهد. در عین حال، حرکات پرش یا متلاطم می تواند به عنوان آزاردهنده خودنمایی کند، بنابراین استفاده از تصاویر با کیفیت بالا برای هر بنر تبلیغاتی متحرک بسیار مهم است.
۷. آگهی ویدیویی بنر
در حالی که ممکن است فکر کنید محتوای ویدیویی فقط در رسانههای اجتماعی و پلتفرمهای پخش جریانی کار میکند، اما میتواند راهی موثر برای افزایش تعامل در کمپین تبلیغاتی بعدی شما باشد. مانند یک بنر متحرک، یک تبلیغ ویدیویی از ارتباطات صوتی و تصویری برای درگیر کردن خوانندگان با یک پیام خاص استفاده می کند. این قالب تبلیغاتی همچنین می تواند به عنوان یک ROS، پاپ آپ یا نمایشگر لایت باکس برای افزودن تعامل بیشتر و جلوگیری از پخش آن در زمان های ناخواسته کار کند.
۸. بنر تبلیغاتی اینفوگرافیک
تبلیغات بنری اینفوگرافیک به اندازه انواع دیگر رایج نیستند، اما می توانند به همان اندازه موثر باشند. با ایجاد تصویری پر جنب و جوش که مخاطبان شما را در مورد یک موضوع یا تبلیغ خاص آموزش می دهد، می توانید اعتبار برند را ایجاد کنید و در عین حال علاقه ای را که در نهایت منجر به فروش می شود را تقویت کنید. به علاوه، اندازههای بنر مستطیلی، بوم ایدهآل را برای طیف وسیعی از نمایشگرهای اینفوگرافیک فراهم میکنند.
نحوه استفاده از تبلیغات بنری
بنرها به عنوان یکی از اولین اشکال تبلیغات آنلاین ، کاربردهای متنوعی برای بازاریابان دارند. به طور کلی، از این تبلیغات برای ایجاد نمایش، کلیک، سرنخ و در نهایت تبدیل استفاده می شود. با قرار دادن این نمایشگرها در وب سایت های پربازدید، تبلیغ کنندگان می توانند مخاطبان خاصی را هدف قرار دهند و آگاهی از برند را افزایش دهند.
برای درک بهتر نحوه استفاده از تبلیغات بنری در کمپین نمایشی خود، به چند مورد استفاده متداول بپردازیم:
محتوای دروازهدار
یکی از کاربردهای محبوب تبلیغات بنری، تبلیغ محتوای دروازهدار، مانند کتابهای الکترونیکی، کاغذهای سفید، راهنماها و موارد دیگر است. به عنوان مثال، یک بازدیدکننده ممکن است دور از یک صفحه وب کلیک کند، اما یک بنر پاپ آپ ظاهر می شود که به آنها درباره یک کتاب الکترونیکی جدید هیجان انگیز با بینش های صنعتی می گوید. وقتی خوانندگان روی تبلیغ نمایشی کلیک می کنند، آنها را به صفحه فرود در سایت شما می برد که در آنجا فرمی را با اطلاعات تماس برای دانلود محتوا پر می کنند.
راهنمای چشم انداز
بازاریابان همچنین می توانند از تبلیغات بنری برای راهنمایی مشتریان بالقوه به صفحات فرود خاص استفاده کنند. فرض کنید می خواهید کتابخانه وبینار گسترده خود را با حضور کارشناسان برجسته در داخل شرکت تبلیغ کنید. یک بنر هدفمند به شما امکان می دهد مشتریان بالقوه را به ضبط وبینار خود هدایت کنید، جایی که آنها می توانند نگاهی عمیق به آخرین روندهای صنعت یا محصولات خاص شرکت شما داشته باشند.
آزمایشی یا نسخه ی نمایشی رایگان
اگر شرکت شما تست درایو رایگان محصولی را ارائه می دهد، تبلیغات بنری فرصت دیگری برای تقویت ثبت نام به شما می دهد. از این گذشته، دیدن «رایگان» در یک CTA مطمئناً باعث ایجاد تعامل می شود یا حداقل برای لحظه ای توجه خواننده را جلب می کند. هنگامی که یک مشتری بالقوه روی بنر کلیک می کند تا نسخه آزمایشی رایگان یا نسخه نمایشی زنده خود را دریافت کند، شما به تازگی تبدیل دیگری انجام داده اید و نام دیگری را به لیست پستی خود اضافه کرده اید.
پیشنهادات تبلیغاتی
چه در حال فروش یک محصول فیزیکی، راه حل نرم افزاری یا خدمات باشید، بنرهای تبلیغاتی راهی عالی برای اطلاع رسانی درباره یک معامله جدید هستند. اگرچه ممکن است لزوماً “فروش” روی محصولات خود نداشته باشید، هنوز هم می توانید ارتقاء، ویژگی یا دسترسی به محتوا را رایگان ارائه دهید. حتی میتوانید از یک بنر قابل ارتقا برای ارائه جزئیات بیشتر در مورد تبلیغ استفاده کنید، وقتی مشتری بالقوه روی آگهی قرار میگیرد، از جمله مشخصات معامله و سلب مسئولیت.
یادآوری های مربوطه
همانند پیشنهادهای تبلیغاتی، بازاریابان می توانند از تبلیغات یادآوری برای اطلاع خوانندگان از نزدیک شدن مهلت معامله استفاده کنند. این می تواند احساس فوریت ایجاد کند یا به سادگی برند شما را در راس ذهن خوانندگان قرار دهد. یادآورهای پاپ آپ کاملاً برای این کار مناسب هستند و هنگامی که کاربر تبلیغ را راه اندازی می کند، یادآوری دوستانه ای را ارائه می دهد.
مزایا و معایب استفاده از تبلیغات بنری
مانند هر کانال تبلیغاتی آنلاین، تبلیغات بنری دارای طیف وسیعی از مزایا و معایب است، بنابراین استفاده موثر از قدرت آنها مستلزم درک دقیق این نقاط قوت و ضعف است.
بیایید با نگاهی به مزایای تبلیغات بنری شروع کنیم:
شما کنترل وب سایت هایی را که در آنها تبلیغ می کنید حفظ می کنید.
آنها روش ها و کانال های تبلیغات دیجیتال شما را متنوع می کنند.
با مدل های مختلف پرداخت متناسب با نیازهای شما نسبتاً مقرون به صرفه است .
آنها با ارائه پیام های شخصی سازی شده به مخاطبان هدف شما، تعامل برند را افزایش می دهند .
در حالی که همه اینها جنبه های عالی بنرها هستند، این نوع تبلیغات نمایشی یک نقطه ضعف عمده دارد: آشنایی.
از آنجایی که تبلیغات بنری چندین دهه است که وجود داشته است، مخاطبان عادت کرده اند تا آنها را با نویز پس زمینه بصری تنظیم کنند. در نتیجه، میانگین نرخ کلیک (CTR) تبلیغات نمایشی گوگل در مقایسه با بیش از ۳ درصد برای تبلیغات جستجو، کمتر از ۰.۵ درصد است. و این CTR پایین می تواند به نرخ تبدیل پایین ترجمه شود، به خصوص اگر تبلیغ نامربوط یا غیرقابل قبول باشد.
بنابراین، راه حل چیست؟
بهترین روش های تبلیغات بنری
ایجاد یک بنر تبلیغاتی عالی نیاز به برنامه ریزی و استراتژی سنجیده دارد. اولین قدم این است که تصمیم بگیرید کجا می خواهید تبلیغات خود را نمایش دهید. این می تواند به معنای نزدیک شدن به شرکت ها به صورت جداگانه یا استفاده از یک شبکه نمایش برای مدیریت بحث های میزبان برای شما باشد.
هنگامی که برنامه توزیع خود را تنظیم کردید، وقت آن است که خود تبلیغ را ایجاد کنید. چه خودتان بنر را طراحی کنید یا از یک تیم طراحی گرافیک حرفه ای استفاده کنید ، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
متن حداقلی
حتی با بزرگترین اندازه تبلیغات بنری، فضای کافی برای گنجاندن تمام اطلاعات مورد نظر شما وجود ندارد. هر متنی در یک بنر تبلیغاتی باید مختصر، پررنگ و جذاب باشد. سعی کنید موارد را تا حد امکان کوتاه نگه دارید در حالی که همچنان از کلمات کلیدی هدفمند استفاده می کنید. شما همچنین می توانید خود را به جای خواننده قرار دهید و از خود بپرسید که چه عباراتی ممکن است ظاهر شوند و برای نقاط دردناک آنها جذابیت داشته باشند.
تصویرسازی برند
لوگوی شرکت شما بخش مهمی از تصاویر بنر است و به خوانندگان این امکان را می دهد که فوراً تشخیص دهند که تبلیغ از چه کسی منتشر شده است. در حالی که ممکن است بخواهید پیام نقطه کانونی بنر باشد، لوگوی شما همچنان باید قابل مشاهده باشد. تضاد آن با تصویر پس زمینه یا رنگ می تواند کمک کننده باشد، اما تبلیغ باید با سبک برند شما سازگار باشد.
تصاویری پر جنب و جوش
رنگ ها، تصاویر و ترکیب بندی همگی بر روی مخاطب و در نتیجه بنر شما تاثیر می گذارند. مطمئن شوید که از تصاویر جسورانه و پر جنب و جوشی که مربوط به شرکت یا محصول شماست استفاده کنید. اگر بنر شما دکمه دارد، باید با رنگی متفاوت از گرافیک اطراف خودنمایی کند. و در حالی که ابعاد بنر نسبتاً کوچک است، استفاده از تصاویر با وضوح بالا که به وضوح خوانده می شوند، بدون توجه به اندازه تبلیغ بسیار مهم است.
منسجم، در عین حال چشم نواز
خارج از خود بنر، باید نحوه نمایش آن در سایت های میزبان احتمالی را نیز در نظر بگیرید. پیروی از زیبایی شناسی برند شما مهم است، اما شما نمی خواهید جلوه های بصری با صفحه وب موجود در تضاد باشد. هنگام طراحی تبلیغ خود، به این فکر کنید که چگونه کپی و تصاویر با میزبان کار می کنند و از آن متمایز می شوند. به عنوان مثال، اگر می خواهید بنر تبلیغاتی خود را در یک وب سایت مینیمالیستی با پالت رنگی خنثی منتشر کنید، در نظر داشته باشید که برای کنتراست، مقداری رنگ به صفحه نمایش خود اضافه کنید.
فراخوانی برای اقدام
در نهایت، هر بنر تبلیغاتی موثری یک فراخوان برای اقدام دارد. این متن کوتاه و ساده، مشتری بالقوه را راهنمایی میکند تا اقدامی را انجام دهد که به سفر خود ادامه میدهد – چه پر کردن فرمی برای دانلود کتاب الکترونیکی یا تماس با نماینده فروش برای مذاکره در مورد یک معامله. نکته بالا در مورد به حداقل رساندن کلمات را در نظر داشته باشید. خوانندگان نمی خواهند یک پاراگراف به آنها بگوید روی یک دکمه کلیک کنند. نکته کلیدی ارائه یک پیام جذاب است که ترافیک یا تبدیل را در کمترین کلمه ممکن هدایت کند.
ایجاد تبلیغات بنری بهتر برای کمپین بعدی شما
تبلیغات نمایش بنری ابزار قدرتمندی است که بازاریابان می توانند از آن برای دستیابی به مخاطبان هدف خود، افزایش تعامل و ایجاد سرنخ استفاده کنند. مهم نیست از نوع یا قالب تبلیغی که استفاده میکنید، موفقیت در اتخاذ یک رویکرد استراتژیک نهفته است که عواملی مانند شخصیسازی مخاطب و قرار دادن آگهی را در نظر بگیرد. با آزمایش تبلیغات نمایشی خود و گنجاندن این بهترین شیوه ها در کار خود، می توانید یک کمپین موثر با نتایج استثنایی ایجاد کنید.
“اگر به جزئیات بیشتری نیاز دارید، به شما پیشنهاد میکنیم صفحه [موضوع مرتبط] را مطالعه کنید.”
شرکت تبلیغاتی حاشیه گرافیک: بنرهای حرفهای، پیامی تاثیرگذار
آیا به دنبال بنرهای تبلیغاتی هستید که مخاطبان شما را جذب و پیام شما را به بهترین شکل منتقل کنند؟
شرکت حاشیه گرافیک با سالها تجربه در طراحی بنرهای خلاقانه و چشمنواز، همراه شماست تا با بنرهای تبلیغاتی حرفهای، برند و پیام شما را به دنیا معرفی کند.
- طراحی بنرهای آنلاین و چاپی با کیفیت بالا
- استفاده از جدیدترین ترندهای طراحی و تکنیکهای بصری
- تحویل سریع و بهموقع برای انواع کسبوکارها
برای ایجاد تبلیغاتی که تأثیری ماندگار داشته باشد، با ما تماس بگیرید. حاشیه گرافیک، انتخاب برتر برای طراحی بنرهای تبلیغاتی حرفهای.