بسته بندی یک فروشنده خاموش است یعنی چه؟
عبارت “بسته بندی یک فروشنده خاموش است” به این واقعیت اشاره دارد که علیرغم اینکه چقدر برای تبلیغات سرمایه گذاری می کنید یا محصول شما چقدر محبوب است، بسته بندی به عنوان یک فروشنده خاموش عمل می کند. زیرا مصرف کنندگان اولین برداشت خود از برند شما را با نگاه کردن به بسته بندی شما ایجاد می کنند.
اهمیت بسته بندی در فروش محصولات
امروزه بسته بندی یکی از مهمترین معیارهای خرید یک محصول است. یک دید کلی خوب از محصولاتی که برای فروش در دسترس هستند، یک تصویر اولیه ایجاد می کند که نقش اساسی در تصمیم خرید مصرف کننده دارد.
بسته بندی باید شرایط بهینه، انعطاف پذیری و مقرون به صرفه بودن را فراهم کند. بسته بندی استفاده شده پیوندی بین محصول تجاری شده – و خریدار در صورت بسته های تبلیغاتی است و برای محافظت از تحویل محصول در نظر گرفته شده است.
در بیشتر موارد، بازاریابی محصولات بدون بسته بندی امکان پذیر نبود. عدم وجود آن باعث می شود مبادله کالا ناکارآمد، گران یا حتی غیرممکن باشد.
اهمیت بسته بندی با کارکردهای اساسی که باید برآورده شود نشان می دهد: حفاظت و حفاظت، جابجایی، حمل و نقل، ذخیره سازی، اطلاعات و ترویج محصولات.
به بسته بندی باید اهمیت بیشتری داده شود زیرا می تواند به موفقیت یا شکست یک تجارت کمک کند که می توان آن را “دستورالعمل موفقیت” نامید.
به همین دلیل است که ما عنوان «بسته بندی – فروشنده خاموش محصول» را انتخاب کردیم، زیرا باعث جذب مشتری و فروش محصول می شود.
منظور از فروشنده خاموش چیست؟
اولین چیزی که مشتری هنگام خرید هر کالایی با آن مواجه است، بستهبندی محصول میباشد یا کیسهای که کالا درون آن قرار گرفته شدهاست.
بستهبندی به عنوان یک فروشنده خاموش عمل میکند؛ زیرا مشتریان با آن یک ارتباط روانی برقرار میکنند. معمولاً افراد در درجه اول مجذوب نوع طراحی، شکل و تصاویری میشوند که بر روی یک کالا درج شدهاست. برای مثال برای یک ورزشکار، طراحی ورزشی یا اسپرت بودن بستهبندی کالا میتواند یک مورد ترغیب کننده باشد.
چرا به بسته بندی می گویند فروشنده خاموش؟
تجربه در یک فروشگاه با محصولی که از طریق پست ارسال می شود بسیار متفاوت است. وقتی پاهایتان در یک مغازه فرود می آیند، هزاران چیز وجود دارد که متوجه می شوید. بوی خاص، چراغ های داخل و گوشه های تاریک، نمایشگاه محصولات، کارمندان، لباس هایشان و غیره.
همه این عوامل یک تصویر برند ایجاد می کنند. حرکت به سمت مدل تجارت الکترونیک به این معنی است که این عوامل دیگر سنگین نیستند، زیرا به سادگی وجود ندارند. جای آنها را طراحی وب سایت، خدمات آنلاین مشتریان و غیره می گیرند.
این نیز لحظه ای است که بسته بندی نقش مهمی را به عنوان یک ابزار فروش بازی می کند. ارسال یک جعبه یک چیز است، اما ارسال آن برای ایجاد یک اثر به یاد ماندنی چیز دیگری است. تأثیر گذاشتن در نهایت منجر به ایجاد پیوند می شود. بنابراین، یک محصول لوکس نیاز به یک راه حل بسته بندی مجزا دارد.
به عنوان مثال طراحی بسته بندی محصول در صنعت عطر فوق العاده است . طراحانی که برای برندهای پیشرو در سراسر جهان کار می کنند، شاهکارهای واقعی خلق می کنند و این بطری های کوچک را با روح آغشته می کنند.
یک نمونه را در زیر ببینید:
کدام راه حل های بسته بندی در فلسفه یک برند ممتاز قرار می گیرند؟
گاهی اوقات تنها چیزی که لازم است سادگی است. بسیاری از برندها که سال ها بر روی تقویت برند خود کار کرده اند، می توانند با یک جعبه مقوایی ساده و یک لوگوی سیاه و سفید احساس امنیت کنند.
اکثر برندهای لوکس تمایل دارند ساده گرایی را در طراحی خود بگنجانند. به منظور متمایز شدن از جمعیت، طراحان از چیزهای جدید زیادی استفاده می کنند. برخی از طرح های بسته بندی از روبان استفاده می کنند، برخی دیگر از نوع خاصی از باز شدن یا نوردهی استفاده می کنند. کمی سرگرم کننده با بافت و سطح بسته بندی یک انگیزه برای لمس خواهد بود.
برندهای لوکس که به سمت مراکز فروش آنلاین رفتند، گواه این است که ترجیحات مشتریان در حال تغییر است. تجارت الکترونیک به طور مداوم در حال رشد است و فضای زیادی برای تازه واردان وجود دارد.
در نتیجه، تکنیک های مورد استفاده در طراحی بسته بندی متنوع تر می شوند. در پایان، تغییرات همه برای غنی سازی تجربه کاربر است. و هنگامی که محصول به سطح مطلوبی از لوکس بودن رسید، می توانید به سطوح جدیدی برای برآورده کردن خواسته های مشتریان خود بروید.
مقالات مرتبط :