۴ دلیل اهمیت بسته بندی در افزایش فروش و جذب مشتری
1.بسته بندی را حول برند خود بسازید
۲. مشتریان مایل به پرداخت بیشتر برای بسته بندی اصلی هستند
۳. مشتریان تکرارشونده به لطف بسته بندی ممتاز
اگر هنوز در مورد بسته بندی به عنوان یک جعبه ساده برای محصول خود فکر می کنید، ممکن است در واقع بخشی از درآمد احتمالی خود را از دست بدهید.
فروش به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله: حساسیت به قیمت مشتریان، گستره محصولات، قیمت مواد تولیدی، میزان دسترسی که در بازار اندازه گیری می شود. چیزهای زیادی برای فکر کردن وجود دارد.
با این حال، بسته بندی همچنین می تواند یک محرک مهم برای تقویت فروش و جذب مشتریان شما باشد.
ممکن است در ابتدا مخالف باشید، اما تیم حاشیه گرافیک ثابت می کند که واقعا منطقی است. و اهمیت بسته بندی در فروش را به شما اثبات می کنیم.
1.بسته بندی را حول برند خود بسازید
بسته بندی مناسب می تواند به بیان داستان برند شما کمک کند و یک رابطه اجتماعی مثبت ایجاد کند که وفاداری به برند و افزایش فروش را تشویق می کند.
بسته بندی به برند شما اجازه صحبت می دهد، حتی قبل از اینکه محصول این کار را انجام دهد. پدیده جعبه گشایی را به عنوان اثبات ببینید . مردم بسته بندی را به عنوان بخشی از تجربه می بینند.
جعبه های اشتراک دقیقاً همان چیزی است که ما در اینجا در مورد آن صحبت می کنیم. سطح، رنگهای مورد استفاده، اندازه و وزن همه آنها تجربه را نشان میدهند. جعبه بدون هیچ کلمه ای داستان برند را بازگو می کند.
مثال زیر را ببینید.
یکی از مشتریان شرکت Packhelp – Ole Candy از اسپانیا – جعبه های شیرینی می فرستد. از آنجایی که این محصول عمدتاً برای کودکان است، جعبه نیز بر همین اساس توسعه یافته است. جعبه را می توان با مداد رنگی رنگ کرد – ساده، اما بسیار موثر!
2. مشتریان مایل به پرداخت بیشتر برای بسته بندی اصلی هستند
اکثر مشتریان تنها در چند ثانیه تصمیم به خرید می گیرند. این یک افسانه است که ما به عنوان مشتری برنامه ریزی می کنیم و برای بررسی هر خرید وقت می گذاریم. در واقع قیمت نقش مهمی در انتخاب دارد.
در مورد محصولات ارزان تر، ما تمایل به عجله برای خرید داریم. بنابراین، آشنایی با اصطلاحاتی مانند «بسته بندی هوشمند» ضروری است. به طور کلی، این یک نوع بسته بندی است که در آن طراحی مشکل خاصی را حل می کند یا نوعی پیشرفت است.
مفاهیم بسته بندی جالب دیگری نیز در حال توسعه هستند. بسته بندی های معطر امروزه در حال تبدیل شدن به سر و صدا هستند ، در حالی که راه حل های پایدار و زیست تخریب پذیر در حال رسیدن به اوج محبوبیت خود هستند.
۳. مشتریان تکرارشونده به لطف بسته بندی ممتاز
“دوستان جدید پیدا کنید، اما قدیمی ها را حفظ کنید. یکی نقره و دیگری طلا”
– این باید یکی از دستور العمل های طلایی کاری شما باشد.
بسته بندی ممتاز تجربه خرید و همچنین خاطره برند را افزایش می دهد. بنابراین، هم به دستیابی به مشتریان جدید کمک می کند و هم ارتباط با جریان فعلی را گرامی می دارد.
با تبلیغ در شبکه های اجتماعی می توان مشتریان جدیدی به دست آورد.
پس بسته بندی می تواند مشتریان بازگشتی شما را فراهم کند.
مشتریان بازگشتی به مشتریانی گفته می شود که قبلاً یک بار از شرکت شما محصولی را خریداری کرده یا خدماتی را دریافت کرده اند و تصمیم گرفته اند دوباره از مجموعه شما خرید کنند.
این مشتریان افرادی هستند که بارها و بارها از شما خرید کرده و به عبارتی، مشتریان وفادار محسوب می شوند.
4. افزودن ارزش به فروش شما
به طرز متناقضی، خرید پایان فروش نیست. یا حداقل نباید اینطور باشد.
فروش باید یک سرویس کامل باشد. از خدمات مشتری و کیفیت تولید گرفته تا تحویل و بسته بندی. همه چیز به فروش موفق بستگی دارد.
همچنین به این معنی است که از هر مرحله از این زنجیره می توان برای افزایش فروش استفاده کرد. محصول باکیفیت یک چیز است، اما مشتریان شما از خرید از فروشندگان آگاه و ماهر لذت خواهند برد.
علاوه بر این، اگر محصول شما را در جعبه ای مناسب تحویل دهید، لذت بیشتری خواهند برد.
ممتاز، اصلی، به یاد ماندنی – این چیزی است که بسته بندی باید در مورد آن باشد.
نتیجه گیری:
نوع بسته بندی نقش مهمی در ایجاد شناخت برند دارد. بسته بندی منحصر به فرد به محصول کمک می کند تا از سایرین متمایز شود و مشتریان به راحتی می توانند برند را شناسایی کنند.
یک سبک بسته بندی ثابت در تمام محصولات برند به نوبه خود باعث افزایش فروش و مشتریان وفادار می شود.
مقالات مرتبط :