طراحی کاتالوگ به شما کمک میکند تا به راحتی محصولات و خدمات خود را به مشتریانتان عرضه کنید. ارائه کاتالوگ اصولی باعث میشود تا فروش شما افزایش پیدا کند و در نتیجه افراد بیشتری با شما آشنا شوند.
با این حال اگر اصول اولیه در طراحی کاتالوگ رعایت نشود، پتانسیل شما در فروش کاهش مییابد. به همین دلیل است که کاتالوگ و بروشور به عنوان یک ابزار ارتباطی باید به انتقال صحیح هدف و کیفیت کار شما کمک کند.
نکته مهمی که در طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان وجود دارد این است که مشتریان شما را درگیر کند. هر چند با پیشرفت بازاریابی آنلاین، بسیاری از کاتالوگهای دیجیتالی استفاده میکنند، اما در هر صورت بروشور از استراتژیهای مهم بازاریابی است. چرا که میتواند برای افزایش فروش و متمایز شدن نسبت به رقبا به شما کمک کند.
حال سوالی که وجود دارد این است که چگونه باید با طراحی صحیح بروشور به تاثیرگذاری، جذابیت و زیبایی بیشتر آن کمک کنید؟ برای پاسخ لازم است به این نکات توجه داشته باشید:
۱. تعیین هدف قبل از شروع طراحی
اولین مسئله در طراحی کاتالوگ این است که بدانید هدف مشتری برای سفارش چیست؟ قرار است بروشور به چه منظور مورد استفاده قرار گیرد؟ پس بهتر است از مشتری بخواهید تا انتظارات خود را به خوبی توضیح دهد. این کار باعث میشود تا سبک طراحی را بر اساس نیازهای مشتری ارائه دهید. گاهی عدم تناسب بین اصول طراحی کاتالوگ و نیاز مشتری باعث نارضایتی میشود. توجه به هدف و خواستههای مشتریان موجب میشود تا این مشکل به خوبی برطرف شود.
۲. متناسب با نیاز مخاطب
مطالبی که قرار است در بروشور قرار دهید، باید پاسخگوی نیاز و خواستههای مخاطبان باشد. با انتخاب تصاویر مناسب محصولات، میتوانید طرح جالب و لذت بخشی را ارائه دهید. این کار باعث افزایش فروش شما خواهد شد.
۳. تمرکز بر صفحه جلد
در چاپ کاتالوگ به جلد توجه ویژهای داشته باشید. به این دلیل که جلد باعث وسوسه مشتریان میشود. فریبنده بودن جلد باعث جلب توجه افراد میشود. هر چقدر که طرح آن جذابتر باشد، به جلب نظر مخاطبان کمک خواهد کرد. با این حال توجه داشته باشید که افراط در محتوا و تصاویر میتواند شانس شما را در جذب نظر کاربران کاهش دهد.
۴. فونتها را کاهش دهید
نیازی نیست فونتهای مختلفی را برای طراحی و چاپ کاتالوگ به کار ببرید. افزایش تعداد صفحات لزوما به معنی افزایش تعداد فونتها نیست. انتخاب حداکثر سه فونت هماهنگ و مناسب میتواند گزینه خوبی باشد. برای عناوین اصلی و زیر عنوانها میتوانید از این فونتها استفاده کنید. با این حال فونتهای زیاد و نا آشنا میتواند گیج کننده باشد.
۵. بهترین کاغذ برای چاپ کاتالوگ
سایز، جنس و رنگ کاغذ از دیگر فاکتورهای موثر در طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان است. تعیین رنگ با توجه به نوع کاغذ انجام میشود. طبیعی است که طراحی کاتالوگ با کاغذ سایز A4 نسبت به کاغذ A5 متفاوت است. به همین دلیل انتخاب کاغذ اهمیت زیادی دارد.
۶. چیدمان تمیز و ساده؛ مناسب همه سلیقهها
بهتر است چیدمان محصولات به شکلی باشد که مشتری به راحتی بتواند تمام آنها را بررسی کند. دسته بندی محصولاتی که با هم هماهنگ هستند و ارتباط موضوعی دارند در یک صفحه تاثیر زیادی دارد. با این حال ترکیب محصولات بدون توجه به این مسئله باعث سردرگم شدن مخاطب میشود. علاوه بر آن سعی کنید تا محصولات جذاب را با تصاویر با کیفیت و جذاب در بخشهایی قرار دهید که باعث جلب توجه مشتری میشوند.
۷. منحصر به فرد عمل کنید!
در هر روش تبلیغات از جمله کاتالوگ دیجیتال با ظاهر و هدف برند خود هماهنگ باشید. به عبارت بهتر هر آن چیزی که در تبلیغات ارائه میدهید، باید معرف برندتان باشد. این کار باعث جلب اعتماد و افزایش وفاداری مشتریان خواهد شد. در نتیجه زمانی که مشتریان کاتالوگ دیجیتال شما را در سایت و یا بروشورهای چاپ شده را در یک فروشگاه ببینند، سریع برند شما را تشخیص داده و آن را میشناسند.
۸. عناصر مهم در طراحی کاتالوگ
طراحی زیبا و چشم نواز، چیدمان هوشمند محصولات و محتوا، استفاده از تصاویر با کیفیت و جذاب از فاکتورهای مهم در طراحی بروشور است. توجه به این عناصر باعث میشود که نتیجه بهتری دریافت کنید. برای اینکه ایدهای که در ذهن دارید، به مرحله اجرا برسد بهتر است که ابتدا طرح اصلی مورد نظر را روی کاغذ پیاده کنید. پس از ویرایش طرح میتوانید با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتر آن را اجرا کنید.
۹. ارتباط موضوعی طراحی با حوزه کاری
اینکه طرح مورد نظر حس خوبی به مشتری منتقل کند، اهمیت زیادی دارد. اگر میان طرح و محصولی که میفروشید تناسب کافی وجود داشته باشد، به این هدف رسیدهاید. به عنوان مثال یک سازمان خیریه را در نظر بگیرید که برای ارائه خدمات خود از بروشور استفاده میکند، اگر طرح کاتالوگ بیش از حد لوکس و گران قیمت باشد، نه تنها حس خوبی به بیننده نمیدهد بلکه باعث بی اعتمادی او میشود.
۱۰. عکسهای سفارشی سازی برای کاتالوگ
اگر میخواهید که کیفیت نهایی کاتالوگ و بروشور شما افزایش پیدا کند، بهتر است از عکاسی صنعتی برای محصولات خود استفاده کنید. هر چند این مسئله در قیمت طراحی کاتالوگ در اصفهان تاثیرگذار است، با این حال به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن برای برند خود به آن نگاه کنید. هر چقدر تصاویر محصولات واقعی و با کیفیتتر باشند، احتمال جلب توجه مخاطبان بیشتر است.
سخن آخر
اگرچه به نظر میرسد که با افزایش هزینههای چاپ، کاتالوگهای چاپ شده روی کاغذ مثل گذشته مورد توجه نیستند، با این حال به کمک فرصتهایی که اینترنت فراهم کرده است، طراحی کاتالوگ دیجیتال میتواند موثر باشد. برای بازاریابی بهتر لازم است تا بودجه خود را بر اساس قیمت طراحی کاتالوگ در اصفهان تعیین کنید و سپس با در نظر گرفتن هزینهها و رعایت اصول اولیه طراحی کاتالوگ، ایده مورد نظر را اجرا کنید.
امید
مطالب خیلی عالی بود