برندسازی چیست؟
برندسازی دو معنای متفاوت دارد. اول اینکه برندسازی فرآیند ایجاد یک برند برای یک شرکت است. دوم، برندسازی مواردی است که از یک برند پشتیبانی میکند، مانند نام، لوگو، شعار، طراحی بصری یا لحن صدا.بنابراین، برندسازی فرآیند تحقیق، توسعه و به کارگیری یک ویژگی متمایز یا مجموعهای از ویژگیها در سازمان شما است تا مصرفکنندگان بتوانند برند شما را با محصولات یا خدمات شما مرتبط کنند.
به عنوان مثال، برند کوکاکولا یکی از شناخته شده ترین لوگوها و داستان های رنگی در سراسر جهان است. حروف کلاسیک قرمز و سفید، آثار هنری پر جنب و جوش، و فونت متمایز بیش از یک قرن دوام آورده است.برند کوکاکولا پس از گذران زمان، گواهی بر قدرت برندسازی مداوم و موفقی است که مصرف کنندگان آن را دوست دارند.
همانطور که گفته شد، نام تجاری یک فرآیند تکراری است و نیاز به ارتباط با قلب مشتریان و کسب و کار شما دارد.
برندسازی در مقابل بازاریابی
در حالی که ترکیب برند و بازاریابی در یک حوزه است، اما کاملاً متمایز هستند. همچنین مقایسه برندسازی و بازاریابی معمول است. حقیقت این است که هر دوی آنها برای یک کسب و کار موفق ضروری هستند و باید برای رشد یک کسب و کار هماهنگ عمل کنند.
به زبان ساده، برندسازی هویت یک شرکت است و بازاریابی تاکتیک ها و استراتژی هایی است که این چشم انداز را به مخاطب منتقل می کند.
با رشد یک تجارت، برندینگ و بازاریابی هر دو پیچیده تر می شوند. این رشد اغلب به این معنی است که هر دو حوزه کسب و کار استراتژی ها و تاکتیک هایی را برای حمایت از اهداف مختلف توسعه می دهند. در برندسازی، این اقدامات معمولاً از هویت کسب و کار حمایت می کنند. در بازاریابی، این اقدامات معمولاً محصولات، مشتریان یک شرکت را تقویت می کند.
نام تجاری به دلایل مختلفی مهم است و ما در زیر به آنها خواهیم پرداخت.
اهمیت برندسازی
نام تجاری شما بدون شک یکی از مهمترین دارایی های سازمان شما است. این به سازمان شما هویت می بخشد، کسب و کار شما را به یاد ماندنی می کند، مصرف کنندگان را تشویق می کند از شما خرید کنند، از بازاریابی و تبلیغات شما حمایت می کند و باعث افتخار کارمندان شما می شود.
سایر مزایای برندسازی عبارتند از:
به خریداران در تصمیم گیری کمک می کند
نام تجاری می تواند عامل مهمی در هنگام تصمیم گیری برای خرید باشد. در واقع، یک مطالعه در سال ۲۰۲۱ نشان داد که ۸۲٪ از مصرف کنندگان مورد بررسی از مارک هایی خرید می کنند که مأموریت یا هدف بزرگ تری دارند. ۶۷ درصد افراد می گویند مارک هایی که از آنها می خرند، آنها را به فرد بهتری تبدیل می کند.
برای کسب و کار شما هویت ایجاد می کند.
برندسازی به کسب و کار شما هویت می بخشد. یک نام تجاری فراتر از محصول یا خدمات یک شرکت است. به مصرف کنندگان چیزی برتر هدیه می دهد.
فراموش نشوید.
برندسازی کسب و کار شما را به یاد ماندنی می کند. این چهره شرکت شما است و به مصرف کنندگان کمک می کند تا کسب و کار شما را در هر رسانه تشخیص دهند.
تبلیغات و بازاریابی را تقویت می کند.
برندسازی از تلاشهای بازاریابی و تبلیغاتی شما پشتیبانی میکند. این به تبلیغ شما کمک میکند تا آن ضربه اضافی را با تشخیص و تأثیر بیشتر انجام دهد.
حمایت از کارمندان
برندسازی باعث غرور کارکنان شما می شود. وقتی شرکت خود را برند می کنید، نه تنها هویت کسب و کار خود را می دهید، بلکه یک محل کار معتبر و بسیار مورد توجه ایجاد می کنید. برندسازی قوی کارکنان قوی را به همراه می آورد.
چگونه یک برند بسازیم
- مخاطب هدف خود را مشخص کنید.
- ماموریت خود را تنظیم کنید.
- ارزش ها، ویژگی ها و مزایای خود را تعریف کنید (مزیت رقابتی).
- دارایی های بصری خود را ایجاد کنید.
- صدای برند خود را پیدا کنید
- برند خود را بازاریابی کنید
سایت اینترنتی
۵۰ درصد از مصرف کنندگان فکر می کنند که طراحی وب سایت برای یک برند تجاری بسیار مهم است. بنابراین، لوگو، رنگ سازمانی و تایپوگرافی خود را در وب سایت خود پخش کنید. از چیزی جز دارایی های از پیش تعریف شده خود در دستورالعمل های برند خود استفاده نکنید.
وب سایت شما بخش عمده ای از هویت شرکت شما است . اگر برند شما را منعکس نکند، تنها یک تجربه دلخراش برای مشتری ایجاد می کند.
رسانه های اجتماعی
بر اساس تحقیقات سال ۲۰۲۲، افزایش آگاهی از برند یک هدف اصلی برای بازاریابان اجتماعی است. همه عکسهای نمایه، روی جلد و تصاویر برند باید نشاندهنده برند شما باشند. در نظر بگیرید که لوگوی خود را به عنوان عکس نمایه خود قرار دهید. این کار باعث می شود که مشتریان راحت تر کسب و کار شما را بشناسند. مانند وبسایتتان، مطمئن شوید که همه اطلاعات پروفایل ، پستها و زیرنویسها صدای برند شما را نشان میدهند.
بسته بندی
اگر کسب و کار محصولات فیزیکی دارید، احتمالاً محصول شما ملموس ترین راه تعامل مشتریان با برند شما است. به همین دلیل، بسته بندی شما باید برند جدید شما را برجسته کند(از نظر طراحی، رنگ، اندازه ).
تبلیغات
تبلیغات (دیجیتال و چاپی) اغلب برای ایجاد آگاهی از برند و معرفی مصرف کنندگان به برند شما استفاده می شود. در واقع، طبق تحقیقات ، ۳۳ درصد از بازاریابان از تبلیغات پولی برای افزایش آگاهی از برند استفاده می کنند.به همین دلیل، بسیار مهم است که آنها برند شما را نمایش دهند. در واقع، برندسازی شما باید فرآیند ایجاد تبلیغات را آسانتر کند. با راهنمای سبک برند خود، از قبل می دانید که تبلیغات شما چگونه باید نمایش داده شود و چه نوع کپی باید بنویسید.
فروش و خدمات مشتری
یک برند به اندازه افراد پشت سر آن قدرتمند است و اگر افراد شما برند شما را به کار نگیرند، برای شما کارساز نخواهد بود. علاوه بر این، برند شما بیشتر از بازاریابی شما کاربرد دارد.فروشندگان و مشتریان خدمات مشتری خود را از دستورالعمل های برند خود مطلع کنید و به آنها بگویید که از آنها استفاده کنند، به خصوص زمانی که مستقیماً با مشتریان در ارتباط هستند. چه آنها در حال اشتراکگذاری نسخه نمایشی محصول با مارک هستند یا به سؤالات مشتری پاسخ میدهند، آنها را تشویق کنید که از لوگو، برچسب، تصاویر و صدای برند شما استفاده کنند.
برای الهام گرفتن بیشتر، این نمونه از برندسازی کسب و کارهای کوچک را بررسی کنید.
برندینگ برای دانستن..
در اینجا برخی دیگر از کلمات کلیدی مرتبط با برند وجود دارد که باید بدانید. آنها اهمیت و ارزش برندسازی کسب و کار شما را نشان می دهند.
آگاهی از برند
آگاهی از برند به میزان آشنایی عموم مردم و مخاطبان هدف شما با برند شما اشاره دارد. آگاهی از برند بالا منجر به این میشود که از برندها به عنوان “پرطرفدار”، “محبوب” یاد شود. آگاهی از برند مهم است زیرا مصرف کنندگان اگر از برند شما آگاه نباشند، نمی توانند از برند شما خرید کنند.
برندسازی قوی باعث شناخته شدن کسب و کار شما می شود.
توسعه نام تجاری
توسعه نام برند زمانی است که قصد داشته باشید بازارهای جدید کشف کنید. برندسازی قوی پول بیشتری به همراه دارد.
هویت نام تجاری
هویت برند شخصیت کسب و کار شما و قولی است که به مشتریان خود می دهید. این همان چیزی است که شما می خواهید مشتریانتان پس از تعامل با برند شما به دست بیاورند. هویت برند شما معمولاً از ارزش های شما، نحوه ارتباط شما با محصول یا خدمات خود و آنچه می خواهید مردم هنگام تعامل با آن احساس کنند، تشکیل شده است. برندسازی قوی بیش از یک نام به کسب و کار شما می دهد.
مدیریت برند
مدیریت برند به فرآیند ایجاد و حفظ برند شما اشاره دارد. این شامل مدیریت عناصر ملموس برند شما (راهنمای سبک، بسته بندی، رنگ سازمانی) و عناصر نامشهود (چگونه توسط مخاطبان هدف و شما درک می شود) است. برند شما یک دارایی زنده است و باید آن را مدیریت کرد.
برندسازی قوی نیاز به نگهداری مداوم دارد.انتخاب ایجاد و فرایند مدیریت برند نیازمند دانش و تخصص لازم است .اگر به برندسازی کسب و کار تان فکر میکنید می توانید از متخصصین حاشیه گرافیک مشاوره بگیرید.
شناخت برند
شناخت برند به این معناست که مصرفکننده (به طور ایدهآل در بین مخاطبان هدف شما) چگونه میتواند برند شما را بدون دیدن نام کسبوکارتان شناسایی کند – از طریق لوگو، شعار، بستهبندی یا تبلیغات شما. این مفهوم همراه با یادآوری برند است، که توانایی فکر کردن به یک نام تجاری بدون هیچ شناسه دیداری یا شنیداری است. برندسازی قوی، کسب و کار شما را در اولویت نگه می دارد.
اعتماد برند
اعتماد به برند به این معناست که مشتریان و مصرف کنندگان چقدر به برند شما اعتقاد دارند. آیا به وعده های بازاریابی خود عمل می کنید؟ آیا فروشندگان و خدمات مشتری شما فراتر از آن هستند؟ این چیزها می تواند باعث ایجاد اعتماد در بین مشتریان شما شود، که در دنیایی که تنها ۱۴ درصد از مردم در کسب و کارهای بزرگ احساس اطمینان می کنند، مهم است. برندسازی قوی باعث ایجاد اعتماد در مشتریان شما می شود.
ارزش گذاری برند
ارزش گذاری برند، ارزش گذاری تجاری برند شما است که برگرفته از ادراک، شناخت و اعتماد مصرف کننده است. این مفهوم با ارزش ویژه برند همراه است. یک برند قدرتمند می تواند کسب و کار شما را برای سرمایه گذاران، سهامداران و خریداران بالقوه ارزشمند کند.
برندسازی قوی ارزش کسب و کار شما را افزایش می دهد.
نکات برندسازی برای کسب وکارهای کوچک
با برند خود به عنوان یک شخص رفتار کنید.
در عملکردتان مداوم باشید.
استراتژی برند را دنبال کنید.
تقلید نکنید
از برندسازی برای استخدام استفاده کنید.
- با برند خود به عنوان یک شخص رفتار کنید.
برند شما باید هویت (چه کسی است)، شخصیت (نحوه رفتار آن) و تجربه (چگونه یادآوری شود ) داشته باشد.
این سوالات را در مورد برندتان از خود بپرسید:
برند شما چگونه خود را معرفی می کند؟
اگر قرار بود ظاهر خود را توصیف کند، چگونه این کار را انجام می داد؟
برند شما چگونه در مورد محصولات یا خدمات شما صحبت می کند؟ آیا جدی و حرفه ای خواهد بود یا طنز و هیجان انگیز؟
هدف از برندسازی ایجاد ارتباط با مشتریان شماست. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که با برند خود به عنوان یک شخص رفتار کنید و درک کنید که می خواهید مشتریان شما نیز همین کار را انجام دهند.
- ثبات را در اولویت قرار دهید.
۸۸ درصد از مصرف کنندگان به دنبال اصالت برندها. ثبات برای برندسازی ضروری است زیرا اعتماد ایجاد می کند و به مشتریان نشان می دهد که ارزش های شما معتبر هستند. بدون آن، به طور تصادفی می توانید برند خود را تضعیف کرده و مشتریان خود را گیج کنید.
برندهای قابل تشخیص و ارزشمند بر ثبات تمرکز می کنند و از مزایای آن بهره می برند. بنابراین، برند خود را در رسانهها و پلتفرمها یک حضور واحد بسازید. این امر باعث می شود که مشتریان شما به راحتی با برند شما آشنا شوند، آنها را بشناسند و در طول زمان ترجیح دهند. دستورالعمل های برند می تواند به این ابتکار کمک کند.
- استراتژی برند بسازید و دنبال کنید.
استراتژی برند فراتر از دستورالعمل های برند شماست. این یک برنامه با اهداف مشخص و بلندمدت است که تیم شما می تواند با تکامل برند شما به آن دست یابد. این اهداف معمولاً حول هدف برند شما، احساسات، انعطاف پذیری، آگاهی رقابتی و مشارکت کارکنان می چرخند.
به یاد دارید که چگونه گفتم که برندسازی یک فرآیند مداوم است؟ چیزهای زیادی در آن وجود دارد. یک استراتژی برند می تواند به شما کمک کند که این فرآیند را به یک روش خوب تبدیل کنید که باعث می شود برند شما به سمت موفقیت و شناخته شدن حرکت کند.
- تقلید نکنید
تحلیل رقابتی مهم است. نه تنها به شما آموزش می دهد که رقبای شما کجا ایستاده اند و چگونه آنها برتر هستند، بلکه می تواند به شما ایده هایی در مورد اینکه چگونه می توانید برند خود را بهبود بخشید یا بیشتر متمایز کنید، به شما می دهد.
اما مراقب باشید در دام تقلیدی نیفتید. تحقیقات رقابتی خود را محدود نگه دارید و بر آنچه سازمان شما به میز می آورد تمرکز کنید. فقط به این دلیل که یک رقیب (یا دو نفر) شرکت خود را به روشی خاص علامت گذاری کرده اند، به این معنی نیست که شما باید از آن پیروی کنید. برندهای جدید، منحصر به فرد و تحریک آمیز، برندهایی به یاد ماندنی هستند.
- از برندسازی برای استخدام استفاده کنید.
برندسازی قوی باعث افتخار کارمندان شما می شود. از برند خود برای جذب افراد با استعداد استفاده کنید. اگر استخدام یک ابتکار قوی برای سازمان شما است، بخشی از منابع خود را به برندسازی کارفرما اختصاص دهید.
برندسازی کارفرما نحوه بازاریابی شرکت خود را برای جویندگان کار و کارمندان فعلی است. اگر شما به طور عمومی به سازمان خود افتخار می کنید، دیگران نیز به آن افتخار می کنند.
خدمات برندینگ می تواند به شرکت ها در هر حوزه ای که ممکن است به آن نیاز داشته باشند، کمک کند، چه نیاز به ایجاد هویت برند از ابتدا داشته باشند و چه راهی موثر برای برقراری ارتباط و ایجاد ارزش با طرح های گرافیکی بیابند.
حاشیه گرافیک برای شما چه کاری انجام می دهد؟
- نمایندگی های برند اختصاصی بسته به نیازهای خاص مشتریان خود می توانند خدمات متنوعی را ارائه دهند، از استراتژی برند و طراحی برند گرفته تا توسعه برند و مدیریت برند. هر چیزی و هر چیزی که مربوط به ارتقای کسب و کار شما باشد .
- پیشنهادات متداول حاشیه گرافیک می تواند شامل موارد زیر باشد:
- ساختن هویت برند از پایه
- برندسازی مجدد مشاغل تاسیس شده
- ایجاد استراتژی برندسازی
- طراحی لوگو شرکت.
- تدوین دستورالعمل های برند برای طراحی، سبک و لحن.
- برند سازی شبکه های اجتماعی
- استراتژی برند وب سایت
همه کسب و کارها درک محکمی از اینکه چه کسی به عنوان یک برند هستند، یا حتی از کجا شروع به کشف این موضوع نمی کنند، ندارند. حاشیه گرافیک اصول کلیدی را که شرکت ها را از رقبا متمایز می کند، مشخص می کنیم .چه چیزی شما را متفاوت و خاص می کند؟ چگونه می توانید آن چشم انداز را به مخاطبان هدف خود بفروشید؟ اینها سوالاتی هستند که ما می توانیم به پاسخ آنها کمک کنیم.